Sommarhat

 
Vet ni vad jag hatar med sommaren?
 
Jag hatar att alla har jobb utom jag. Jag hatar att alla är ute och reser utom jag. Jag hatar att alla har åkt hemhem, utom jag för jag är redan hemmahemma här i Uppsala. Jag hatar att alla är pluggfria utom jag, som har två omtentor när höstterminen börjar. Jag hatar att alla är utomhus utom jag, för jag tycker det är tråkigt att vara utomhus ensam och jag känner ingen av de som är utomhus här utanför mitt fönster.
 
Visst, jag jobbade i 5 dagar och jag åkte iväg neråt i landet i 6 dagar och jag har ingenstans jag behöver ta mig för att komma hem och jag har haft nästan hela sommaren på mig att plugga till tentorna och jag har träffat vänner och jag har varit utomhus, men nu är jag uttråkad. Det har gått 60 dagar av sommarlovet och det är bara 25 dagar kvar till sommarlovet är slut, jag har bara ägnat 15-20 av de gågna dagarna till något vettigt.
 
Jag har inte gjort nåågonting i nästan en vecka nu. Jag har nämligen inte haft någon att göra något med för mina vänner är antingen på jobbet, bortresta eller hemresta. Gah!
 
Jag är alldeles för social för att lämnas ensam på det här viset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0