Det där med hår

Varför har vi det egentligen?

För att hålla svettbakterier borta från huden?
För att sprida feromoner?
För att det är snyggt?

Av någon anledning ska personer med fitta ta bort det hår som finns på ben och i armhålor.
Av någon anledning får personer med kuk låta hår växa fritt på ben och i armhålor (och i ansikte).

Varför ska inte varje individ få bestämma det här själv?
Varför finns det reklamer som riktar sig till lättmanipulerade unga, av ett visst kön?

Nu kommer jag länka till någon ni kanske blir lite förvånade över att jag länkar till, men faktum är att jag har länkat till henne förut. Kissie har sagt att det både det ena och det andra positiva om kroppsbehåring. Välj själv om du vill vara hårig eller inte.

Förresten så vill jag tipsa om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0