the Boob-Butt-Pose


Har ni tänkt på att kvinnliga karaktärer i serier (speciellt i superhjälteserier) någon gång under sin karriär (i säkert flera seriealbum that is) gör en så kallad boob-butt-pose? Alltså att de har både rumpa och bröst framåt, samtidigt. Så här:

Boob-butt-pose

 

Den posen är något som jag knappast tror att många ens klarar av att göra och de som faktiskt klarar av den är antingen mycket viga eller får ont av att göra det. Det mest intressanta är att det verkar vara en normal pose för superhjältetjejer att anta när de ska gå till attack. Kanske de försöker distrahera sin fiende?

Sen det här med att superhjältetjejer alltid ska vara så himla avklädda jämfört med sina killkollegor, vad är det liksom? Jag trodde superhjältekillarna hade sina spandexdräkter för att skydda sig mot rivsår och sånt. Om de inte har någon anledning att ha dräkterna så kan de väl lika gärna springa runt halvnakna som sina tjejkollegor? Eller är det också något slags distraktionsvapen från tjejernas sida.

 

 

Visst, det finns även påklädda tjejer i superhjältevärlden, men de är i princip bara nattaktiva brottsbekämpare som har heltäckande svart dräkt för att synas mindre i mörkret, typ.

 


Kommentarer
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen fanny

Hm, jag tycker inte den första posen ser så omöjlig ut. Tänker att det bara är att man vrider sig över axeln. Man ja, det handlar såklart om onödig sexualisering.

2012-05-09 @ 19:48:18
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Vecka 6

Hej!



Ursäkta att jag kommer här och stör med ett reklaminlägg apropå ingenting! Jag har rotat lite i "arkiven", och såg att du varit med och skrivit Vecka 6-inlägg tidigare! Vi är på jakt efter nya och gamla skribenter som vill fortsätta vara med och skriva Vecka 6-inlägg, kanske du är en av dem?



Tanja som drev utmaningen tidigare lämnade över för ett tag sedan över projektet, men vi fortsätter som vanligt. Precis som tidigare så kommer nya teman varje tisdag (förmiddag), och om du själv har tips på intressanta teman, idéer eller vinklingar så tar vi tacksamt emot dessa på [email protected] eller på Twitter @Vecka6. Vi uppskattar dessutom väldigt mkt att få hjälp att sprida informationen om Vecka 6 så att fler ansluter sig och skriver om sex och relationer.



Tack för att jag fick störa en stund så här på kvällningen!

Hälsningar Erika (och Klara), nya Vecka 6-duon.

http://vecka6.blogspot.se

2012-05-09 @ 21:40:27
URL: http://vecka6.blogspot.se
Postat av: Vecka 6

PS, Om du skriver ett inlägg på temat, så glöm inte att kommentera på vecka6.blogspot.se så att vi kan länka dig :)

2012-05-09 @ 22:04:45
URL: http://vecka6.blogspot.se
Postat av: auuus

Du har säkert sett den, men den här bilden är ju ganska fin =)

http://twitpic.com/9i8dcn

2012-05-10 @ 09:42:43
URL: http://asortamission.blogg.se/
Postat av: Intersexorwhat

Fanny: Jag är ganska vig av mig, men en sån där pose kan jag inte göra :/



Auuus: Japp, har sett den redan, den är mycket rolig! ^^ Det var några som diskuterade den bilden i facebookgruppen Genus och jämställdhet som fick mig att tänka på det här med boob-butt-pose ^^

2012-05-13 @ 22:14:18
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/
Postat av: fre

Hej! Gammalt inlägg ser jag. Jag skippar presentationen och nöjer mig med att tipsa om hyfsat aktuella "hawkeye-initiativet"! Är det vårt nya bechdel-test?

Svar: Tack för tipset!
Intersexorwhat

2013-02-01 @ 23:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0