Jag orkar inte jobba med folk

 
I min vardag så engagerar jag mig mycket ideellt, alltid i dessa situationer måste jag jobba tillsammans med andra som också engagerar sig ideellt. Jättekul, har jag tyckt de senaste fyra åren, men nu börjar jag få nog på folk som jag måste jobba med trots att de inte har samma tankar och värderingar som jag.
 
Jag är så trött på att bli nedröstad, eller till och med hånad, bara för att jag ser ett problem och vill belysa det. Jag orkar inte med människor som inte lyssnar på nya idéer, människor som hela tiden går runt runt runt i samma gamla nedslitna spår.
 
Om jag till exempel ska ordna en sittning tillsammans med folk, då säger folk att vi ska placera kille-tjej-kille-tjej så långt det går.
 
Jag upplyser om att:
1. Det är inte lika många killar som tjejer som ska gå på sittningen.
2. Det finns homosexuella personer som alltid placeras tillsammans med personer av motsatt kön trots att placeringen egentligen är något gammalt som ska gynna kontakter med folk som en attraheras av.
3. Allt är inte svart och vitt, vi har dessutom en jämlikhetspolicy som vi bör följa, där står det bland annat "...accepterar inte en verksamhet där någon individ eller grupp av individer behandlas eller värderas annorlunda på grund av kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, funktionshinder eller ålder"
 
Varför blandar vi bara inte och struntar i personers kön när vi bordsplacerar?!
 
Nej, det går emot fysikens och naturens lagar, eller nåt.
 
Frustration!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men gah... blir så irriterad på sånt där också! Skulle aldrig palla vara med i organisationer av just den anledningen -att man måste hantera idioter xD

2012-11-16 @ 13:56:45
Postat av: Karoline

STORY OF MY LIFE med kille-tjej-kille-tjej. Värsta någonsin.

2012-11-18 @ 15:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0