Metro gör en tabbe

 
I Metro för någon dag sedan kunde vi läsa följande:
 
 
Jag läser texten en gång till. På vilket vis är detta könsdiskriminerande? Om något så är det åldersdiskriminerande, men inte könsdiskriminerande. Eller försöker de få det hela till att bara kvinnor ser filmen och att om inte alla kvinnor får se filmen så är det könsdiskriminerande? Jag fattar ingenting.
 
Sedan hittar jag en artikel på Dagens Juridik. Låt mig citera en del ur artikeln:
 
"En film som i huvudsak vänder sig till unga kvinnor ska bedömas på samma grunder som filmer som i huvudsak vänder sig till unga män när åldersgränsen ska bedömas.", "Unga kvinnor ska inte anses vara mer känsliga än unga män."
 
Jaha, det var ju faktiskt vettigt. Nu förstår jag precis hur de tänkte och de har helt rätt i sak. Dock tycker jag att Metro skjuter sig själva i foten lite. Eller nej, de skjuter inte sig själva i foten, de skjuter folk som jobbar med jämställdhet (som ofta anses vara en grupp galningar som vill ha kvinnofruavälde och matriarkat) i deras fötter. Typiskt klantigt gjort av Metro.
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Heh, jag gjorde samma sak som du, gick tillbaka för o kolla vad jag egentligen läst för o se vad de menade men fattade fortfarande inte. Tack för förklaringen =)

2012-11-19 @ 21:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0