Intersexorwhat

 
En del har genom mina två bloggår blivit fundersamma och vissa har blivit provocerade av mitt bloggalias, Intersexorwhat. Därför tänkte jag berätta lite om varför jag har tagit det.
 
Jag skapade min blogg den 26:e februari 2011, vilket är drygt två rå sedan. När jag gjorde detta så hade jag två stora tankar om bloggen. Den första tanken var att jag skulle vara helt anonym, framförallt gällande mitt kön eftersom många läser in egenskaper hos en person beroende på deras kön. Den andra tanken var att jag ville synliggöra hur samhället ser ut och att alla inte passar in i vår tvåkönade heterosexuella värld.
 
Så föddes Intersexorwhat. Med frågeställningen som jag ville att alla skulle ha i bakhuvudet "You won't tell us your sex? So, what are you, intersexual or what?". Eller snarare att ni ska kunna ta mig för precis vad ni vill, kvinna, man, både och, varken eller, något annat.
 
Efter ett tag insåg jag att det kanske inte var ett perfekt alias. En del tror att jag är intersexuell, men sedär, det är jag inte. Jag har ett av de två vanligaste biologiska könen. Så jag kan förstå att jag kanske har ett provocerande alias, kanske speciellt för de som faktiskt är intersexuella. Personer som kämpar varje dag för att bli erkända, och så kommer jag där och låtsas vara en av dem.
 
Fast jag låtsas ju ingenting, jag är bara könsanonym och så råkade jag ta det här namnet. Nu är det för sent att byta, efter två år med bloggen. Folk börjar känna igen mitt alias när jag till exempel kommenterar på andra bloggar och jag känner att jag själv har fått en koppling till namnet.
 
Sen att vissa kanske tänker att jag skriver mer om inter-frågor än frågor rörande homosexuella, bisexuella, transpersoner, pansexuella och så vidare. Det gör jag inte, men jag har tagit upp intersexualism flera gånger. Jag tar upp sådant som jag tycker behövs tas upp.
 
Så namnet förblir, även om några kanske blir provocerade av det.
 
PS, Inatt drömde jag att jag hade råkat lägga upp bilder på mig själv här på bloggen. Detta påminde mig om att jag sa för ett tag sedan att jag ska försöka att lägga upp mer personliga grejer här och kanske någon form av bilder från mitt liv. Dock inga foton som jag själv är med på. Vi får se vad det blir och när/om det blir.

Kommentarer
Postat av: alex

Bilder gillas!! Funderar också på att lägga ut bilder på min blogg… :)

Svar: :)
Intersexorwhat

2013-04-08 @ 21:37:55
URL: http://varkeneller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0