Jag har ljugit

 
Hej på er!
 
Jag tänkte bara berätta att jag är ett konstprojekt. Jag har alltså utgett mig för att vara någon jag inte är. Allt jag har sagt är för att försöka sätta mig in i dagens debatter, och åsikter som jag egentligen inte är förespråkare för. Detta för att försöka få en förståelse över hur folk tänker och jag har kommit fram till att folk är dumma i huvudet.
 
Ja menar "hen", varför skulle någon vettig människa någonsin få för sig att kalla någon för "hen". Det finns kvinnor och män, flickor och pojkar. De är varandras motsatser och det är för att vi har evolverats fram till varandras motsatser så att vi inte ska ta fel.
 
Trots detta så verkar ju folk ta fel idag. Jag menar, vi är tvugna att reglera våra fundamentala lagar så att homosexuella ska kunna gifta sig. Förstår de inte att det är dem det är fel på? De är så dumma i huvudet att de inte ser skillnad mellan män och kvinnor, därför tar de fel när de ska välja en partner första gången och sedan tror de att de alltid ska välja en partner av det könet.
 
Bisexuella sen då, ja det är ju uppenbart att de bara har svårt att bestämma sig. Liksom pansexuella. Fast det är egentligen samma sak, bara att de inte fattar det själva. Det finns ju bara kvinnor och män, evolutionen kom inte med några mellanting där inte.
 
Jag är 68 år gammal och bor i en fin liten by som heter Jukkasjärvi uppe i Lappland. Byn är mest känd för sitt ishotell som de bygger upp varje år när det har blivit tillräckligt kallt. Jag har aldrig studerat på någon högre skola, hoppade till och med av gymnasiet för att min skola fick för sig att börja med något genusperspektiv som jag inte riktigt förstod mig på. Det var då jag bestämde mig för att bli ett konstprojekt och försöka sätta mig in i det där genusperspektivet de snackade om.
 
Min slutsats är helt enkelt att folk är kompletta idioter och att jag fortfarande tycker att genusperspektiv är något som vi helt kan avfärda. Vart är världen på väg? Jag förstår verkligen inte vitsen med att jobba för att få alla människor att bli likadana, så att vi inte kan se vilket kön de har!
 

Kommentarer
Postat av: Pinocchio

Haha, nu va du rolig. ;-)

2013-04-01 @ 15:21:31
URL: http://pinocchioirl.blogg.se
Postat av: The Worrying Kind - Att leva med social fobi, ångest och depression

Någonting säger mig att detta inlägg har med dagens datum att göra. :-P

2013-04-01 @ 16:33:11
URL: http://theworryingkind.webblogg.se/
Postat av: alex

Tack Pinocchio och The Worrying Kind för att ni hjälpte mig att minnas vilket datum det är. Haha. x)

2013-04-01 @ 22:00:21
Postat av: Pinocchio

Ja, jag fick ju nästan panik innan det slog mig att det var den 1 april... ;-) haha

2013-04-03 @ 06:09:52
URL: http://pinocchioirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0