Liten uppdatering efter Kalle Ankas jul

 
Jaha, så jag tittade på reklamen av de nya Disney-filmerna. Så här i efterhand önskar jag att jag inte hade gjort det, för de där flygplanen, VAD VAR GREJEN MED DE JÄVLA FLYGPLANEN?! Vad var grejen med att två färgglada killflygplan ska snacka tjejflygplan med varandra och att ett av de färgglada killflygplanen ska flirta med ett rosa tjejflygplan och att de fick hjälp av mexikanska killgaffeltruckar? När ska vi få se någon historia vi inte har sett förut? Varför ska det alltid vara en tokengirl som ska vara rosa och som ska flirtas med? Varför kan de inte komma på Någon Annan Historia Över Huvud Taget?
 
Att filmen sedan antagligen är precis samma som den där filmen om bilarna, fast med flygplan istället, gör mig ju knappast mer övertygad om att skaparna har någon som helst idérikedom. De vill bara tjäna pengar och måla vidare på normerna i vårt samhälle.
 
Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Doctor Who från 1968, i väntan på att det är dags att öppna och ge bort paket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0