Nu börjar Kalle Ankas jul

 
Jag sitter här i mitt rum hemma hos min ena förälder. Datorn i knäet och hör hur TV:n sätts på borta i vardagsrummet. Kalle Ankas jul har börjat. Min förälder ropar på mig och undrar om jag inte ska komma och titta.
 
"Nja, jag vet inte" svarar jag.
 
För jag vet faktiskt inte om jag vill se det. Visst att det är tradition eller något sådant, men det är 2013, det är inte 1963. Det finns barnprogram på TV året runt. Det finns barnprogram över hela nätet. Och Disney får vi så det räcker av ändå.
 
Jag tänker på blogginlägget jag skrev i december 2011 och blogginlägget jag skrev i december 2012.
 
Så jag ska inte kolla på Kalle Ankas jul i år. Jag ska vänta med att gå in i vardagsrummet till dess att de visar trailer för årets nya animerade filmer. Inte för att jag egentligen tycker att det är helt okej att de använder detta som ett tillfälle att göra reklam för nya filmer, på den reklamfria kanalen SVT1, utan för att jag är nyfiken på vilka nya filmer som finns.
 
Ursäkta om jag låter bitter denna julens afton. Men det är svårt att inte vara det. Nu ska jag posta detta inlägg och vänta på att filmtrailersarna börjar, sedan ska vi öppna paket och sedan ska jag äta gris och ko som jag endast äter för att hedra asatron då denhäringa julen endast var för att lura vikingarna att ändra på sitt midvinterblot för att ge plats åt kristendomens födelse av Jesus (som dessutom ska ha ägt rum någon gång under sommaren, enligt typ Bibeln).
 
God jul, eller något sånt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0