Snart är det jul...

 
Jag tycker inte riktigt om julen. Det är så omständigt och det ska alltid vara ett stort projekt att fira jul hos ena föräldern och sedan hos andra och ibland ska de välja att med falsk glädje (eftersom det är jul och alla är lyckliga då, eller något sådant) fira tillsammans. Det ska kommas överens om saker som jag inte orkar med.
 
Och på detta ska även en hög dos konsumtionshets läggas till. Hela stan är fylld av stressade människor som ska hitta den bästa julklappen och alla slösar en massa pengar på saker de aldrig skulle köpa till någon annars.
 
Jag längtar dock till att få äta massa clementiner, lussebullar, pepparkakor, nötter, mandlar och annat gott, tillsammans med en kopp glögg eller ett glas julmust. Jag gillar traditioner och tycker speciellt om mattraditioner (men jag skapar mina egna också, i år har jag planer på ett helvegetariskt julbord).
 
Men allt julpynt och alla julklappar som folk springer runt på stan och köper gör mig tokig, och stressad. Tänker för mycket på miljön. Tänk bara på allt omslagspapper liksom...
 
Nä, i år så får folk inte ge mig sådant jag inte önskar mig. Ska de ge mig något så ska det vara något jag kommer att ha användning för. Något ätbart eller en upplevelse eller pengar, typ. Är bara alldeles för trött på vår materiella värld.
 

Kommentarer
Postat av: samuel l. mattson

förstår exakt vad du menar! himlans bra skrivet.. kan inte annat än å hålla med i allt!

Svar: :)
Intersexorwhat

2013-12-19 @ 17:15:42
URL: http://samharam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0