Le mode mineur et moi

 
Jag vet inte hur ni fungerar när det kommer till musik, men jag har upptäckt ett intressant fenomen med när jag är på dåligt humör och den musik jag lyssnar på.
 
För att bli på bättre humör måste jag lyssna på deprimerande, djup, tung och hemsk musik. Det spelar egentligen inte någon roll på vilket vis jag är på dåligt humör, men det är alltid den här typen av musik som får mig på bättre humör. Jag mår illa av glad musik när jag är på dåligt humör.
 
Jag är knappast ensam om detta. Jag är inte heller som precis alla andra när det gäller detta. Jag tror att det finns de som mår bättre av tung musik, de som mår bättre av glad musik, de som mår bättre av både tung och glad musik och de som inte mår bättre av musik alls. Lite som kön alltså. Allt är inte svar och vitt.
 
Så, nu vet du hur jag fungerar. Hur fungerar du?
 
Här kommer ett urval av musik som jag tycker är upplyftande.
 
 
 


 
Vive le mode mineur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0