Om att smutskasta F!

 
Jag vet inte om ni har märkt det, men på senare tid har F! (Feministiskt initiativ) blivit ganska smutskastade av personer som läser in massa saker i det som F! säger.
 
Det är valtider och alla gör så mycket de kan för att smutskasta de partier som de inte håller med. Att förvränga sanningen är inte helt ovanligt. "De sa att de skulle göra såhär!" låter det, speciellt om de lite nyare partierna eller partier som tar till extrema verktyg för att inte tappa röster. F! är ju ett av de lite nyare partierna, så de får uppleva en del skit förstås, allt de säger ska tolkas och misstolkas.
 
Om du har läst den här listan så borde du även läsa detta svar på tal. Och om du inte håller med allt så kan jag säga att nä, det gör inte jag heller, men jag kommer att rösta på F! ändå. Närmare bestämt kommer jag rösta på F! i valet till riksdagen, för när rasismen blir större i Europa (om du inte tycker det är så illa i Sverige, kolla på till exempel Frankrike, eller varför inte vårt grannland Danmark?) så tycker jag att det är extra viktigt att vi kämpar för allas lika värde. För att göra det behövs bland annat F! i riksdagen, enligt min mening. Mer exakt kommer jag faktiskt till och med att kryssa ett namn, det blir en Kajsa Lindqvist som jag egentligen inte vet riktigt vem det är, men det står bra information om hen här.
 
I kommun- och landstingsval har jag inte riktigt bestämt mig ännu vad jag ska rösta på, men troligtvis blir det MP (Miljöpartiet) då de har väldigt många bra förslag för min kommun och landsting (Uppsala). Med detta vill jag säga att du kan rösta precis som du vill, du behöver inte rösta på samma parti i alla tre valen (riksdag, kommun och landsting), vilket är jättebra eftersom olika sorters frågor är olika viktiga på olika nivåer.
 
Politik är så kul och intressant! Glöm inte att rösta på söndag (om du har rösträtt)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0