"Det är det som definierar hela kvinnan"...

Hittade debattartikeln av "mannen som födde barn" på Aftonbldet. En riktigt bra skriven debattartikel om du frågar mig. Dock verkar inte alla vara med det hela och när jag började läsa kommentarerna önskade jag att det mesta inte var sant och att det bara var en stor hög med troll som suttit och kommenterat artikeln. Tyvärr tror jag inte att dessa är troll, tyvärr tror jag verkligen att dessa människor är så pass trångsynta och fördomsfulla att de inte förstår ens varför debattartikeln existerar.

Jag måste också säga en sak som jag verkligen reagerade över när det gällde kommentarerna... Herregud vad många som snackar om att "äta kakan och ha den kvar"! Jag tror jag blir galen!

Det handlar inte om att både vara kvinna och man som många verkar tro. Visst finns det personer som vill vara både och också, men den här artikeln handlar om en man, född som kvinna, som ville ha barn. Eftersom han föddes som kvinna så räckte det med att han behöll livmodern, bodde i ett land som inte krävde sterilisering och sen var det bara att tuta och köra, bli så mycket man han ville bli kroppsligt men ha kvar möjligheten att kunna skaffa BIOLOGISKA barn! För både män och kvinnor över lag vill skaffa barn, det är inget speciellt kvinnligt med det. Män vill också ha barn, jag hoppas att det inte var en nyhet för folk!

Därför blir jag helt överlycklig av kommentarerna likt denna: "Det handlar inte om att kvinnan som blir man vill FÖDA barn, men han vill HA barn, och om man sparar fortplantingsorganen så går det. Han verkar vara en fantastisk förälder, låt honom göra vad han vill med sin egen kropp."

Sen finns det några av de allra värsta kommentarer du kan läsa, till exempel denna: "Är man född kvinna men avsäger sig det arvet och vill byta sida så är väl möjligheten att föda barn ungefär det mest centrala som finns, det är det som definierar hela kvinnan."

Wait what?!

"Det är det som definierar hela kvinnan"...

Ursäkta, jag tror jag måste spy...


Det finns så många olika sätt att definiera sig som kvinna, man, både ock eller ingetdera! Jag trodde förresten att det var könskromosomerna som definierade vilket biologiskt kön en person har. Att kunna föda barn definierar inte hela kvinnan, då skulle plötsligt alla sterila kvinnor (födda som kvinnor) inte vara kvinnor även om de själva tycker att de är kvinnor?... Det är ungefär lika idiotisk som att tycka att kunna få utlösning med sädesvätska och spermier i är det som definierar hela mannen. Har folk verkligen den synen på kvinnor och män att kvinnor är några himla barnafödarmaskiner och män är några himla sexmaskiner som gör kvinnor med barn?

Just det, jag glömde, det är ju faktiskt så normen ser ut.
Trackback
RSS 2.0