Bloooood

 
Jag har funderat på en sak.

Det här med blod alltså, jag känner två män som är så känsliga för att se blod att de svimmar eller får yrsel om de skulle skära sig lite i fingret, detta bara på grund av att de ser sitt blod (enligt dem själva).

Jag har funderat på om kvinnor (fertila ciskvinnor) kan vara så känsliga för blod. Det går väl inte? Att svimma vid mens ska tydligen inte vara helt ovanligt, men då beror det oftast på värken som jag har förstått det. Att svimma på grund av att se sitt eget blod när det kommer ur vaginan har jag faktiskt aldrig hört talas om någon som har gjort. Skulle vara hemskt opraktiskt skulle jag säga. Varje gång du går på toa under mensen så svimmar du... Nej, hemskt opraktiskt.

Kan inte kvinnor vara känsliga för blod? Vad tror ni?

Trackback
RSS 2.0