Är nudlar studentmat?

 
Nej, verkligen inte. Jag förstår inte vad den idén har kommit ifrån från första början.
 
Nudlar är varken billigt eller mättande, när en student äter nudlar så är det av enkelhetsskäl, precis som när vem som helst äter nudlar.
 
Jag stör mig på all reklam om till exempel ICA Student eller Mecenat eller vad som helst som riktar sig till studenter. All sådan reklam handlar typ om "Nu behöver du inte köpa nudlar längre för nu har du råd att köpa annan mat". Jag blir lika fundersam varje gång jag får en sådan. Vet de som gör den typen av reklam ens att nudlar alltid (inte oftast utan verkligen alltid) är dyrare än vanlig pasta i kilopris? Nästan alla studenter jag känner (och ja, de är rätt många) äter pasta för att det är billigt och enkelt att förvara. Nudlar är enkelt, men det äter folk endast när de har alldeles för mycket plugg att göra. Att få mer pengar över gör inte så att studenten behöver plugga mindre, om hen ofta äter nudlar så kommer inte mer pengar göra så att hen slutar äta nudlar, för nudlar är fortfarande enkelt att tillaga och fortfarande dyrare än vanlig pasta.
 
ICA tror att studenter äter nudlar
 
Själv har jag inte sett en nudel (förutom på kinarestaurang) sedan jag flyttade hemifrån, varken hemma hos mig, hos någon kompis eller i någons matlåda. Jag är student, jag köper billig mat, men jag köper inte nudlar, för nudlar är inte billig mat. Nudlar är enkel mat och att ni skickar ut reklam om att slippa nudlar för att jag får mer pengar över så tror jag helt enkelt inte på er. Så sluta anta att nudlar är studentmat för att det är billigt, ni har fel.
 

Kommentarer
Postat av: Pinocchio

Nudlar kostar ju 2 kr styck i många matbutiker så jo, det är nog faktiskt det billigaste man kan hitta i och med att det räcker med 1 (ibland 2) förpackningar för att mätta lilla magen. :) Och när jag bodde på internat så var de flesta studenters skafferier uppbunkrade med nudlar. ;)

Svar: Fast fortfarande, en student bör veta att det är kilopriset som är det viktiga om de vill ha billig mat. Det spelar ingen roll om ett paket nudlar kostar 2 kr, grejen är att ett paket pasta som kostar, låt säga, 8 kr innehåller mer än 4 gånger mer mat än vad ett paket nudlar gör.
Intersexorwhat

2012-08-17 @ 20:06:36
URL: http://pinocchioirl.blogg.se
Postat av: Hannah - OnewayCommunication

HELT ot, men kan du inte göra en inställning på din blogg så man kan läsa hela inlägget i en blogg reader och inte måste klicka sig vidare till din faktiska blogg för att man bara kan se de första meningarna? Pga ibland pallar jag inte det enorma jobb det kräver att klicka och missar därvid inlägg som eventuellt kunde varit det bästa jag läst. Men inte läst. Och alltså inte vet.

Tack på förhand. :)

Svar: Problemet är att jag inte vet hur jag gör för att hela inlägget ska synas i bloggreaders XD Jag ska kika runt lite i inställningarna och se vad jag kan göra :)
Intersexorwhat

2012-08-17 @ 23:21:31
URL: http://onewaycommunication.co
Postat av: auuus

I hear ya!
Nudlar är fruktansvärt dålig mat, överlag. Snabbnudlar är oerhört onyttigt, och innehåller inte ens en bråkdel av allt en behöver äta. En ska vara allt dålig på att handla för att inte lyckas äta billigt utan att ta till en nudeldiet.

Svar: Verkligen, den som inte klarar av att hitta billigare mat än nudlar har nog aldrig hört talas om kilopris skulle jag tro. Antingen det eller så är de bara lata och orkar inte laga ordentlig mat.
Intersexorwhat

2012-08-18 @ 11:54:48
URL: http://www.asortamission.blogg.se
Postat av: Kollektivet

Vad kul att du hittat till vår blogg! Hoppas du fortsätter följa oss! Ha det bäst!

Svar: Tack detsamma ;)
Intersexorwhat

2012-08-19 @ 19:11:09
URL: http://kollakollektivet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0