Patriot!

 
Amerikan i USA: "Du ska vara stolt över ditt land!"
Fransman i Frankrike: "Du ska vara stolt över ditt land!"
Svensk i Sverige: "Nåde dig om du är minsta stolt över ditt land! Gud förbjude!"

Undrar varför amerikaner och fransmän hatar varandra så mycket...
Undrar varför många svenskar tycker att amerikaner och fransmän är patrioter...
 
Hmm...
 
Själv hatar jag konservativa personer oavsett land, att det sedan råkar vara så att det finns många konservativa i USA och att det är de som syns och hörs mest är inte mitt fel.
 
Jag är inte speciellt stolt över att bo i Sverige, däremot är jag glad att jag bor i Sverige för att vi har det mycket bättre än många andra länder på en hel del punkter. Tyvärr så har vi ju kvar en del förlegade och urbota dumma lagar, men det är en annan historia.
 
Jag förstår dock inte det här med att en svensk direkt utpekas som patriot, rasist eller nazist om de säger sig vara stolta över sitt land. Det finns i alla länder mycket att vara stolt över och mycket att inte vara stolt över, om du har insett många saker att vara stolt över så tycker jag inte att det ska vara något konstigt. Det är helt normalt att gilla det land du är född i eftersom du är uppväxt med kulturen.
 
Det finns dagar då jag bara vill flytta till något bättre och vettigare land. Det finns också dagar då jag vill skärma av Sverige från resten av världens dumhet.
 
Vi lever i en alldeles för stor värld med alldeles för många människor.
 
För mig är det helt okej att vara stolt över sitt land, så länge du inser vilka brister landet också har.
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Håller med =)

2012-09-18 @ 23:39:41
URL: http://transkille.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0