Jag hatar att slänga mat

 
Hatar det. Verkligen.
 
Ni vet när en tar mat och lägger på sin tallrik och tror att det är lagom, men så är det för mycket. Hatar när det händer! Jag sitter just nu här med en halv potatis, en liten bit lax och en klick sås kvar på tallriken men orkar inte äta upp det. Känns så jäkla slösaktigt.
 
Dessutom när det kommer till kött och att slänga det. Det känns som om djuret har dött helt i onödan (även om det känns lite onödigt att ens döda det från början för att äta det). Jag klarar fan inte av att slänga kött.
 
Eftersom det är gårdagens mat så kan jag heller inte kyla ned det igen, eftersom det inte är bra att kyla ned och värma upp saker mer än en gång. (Bakterier och sånt nivet)
 
Känner mig som ett monster. Slänga lax liksom, inte okej. Laxen dödades för att ätas och så slänger jag den istället. Nej, inte okej för mig. Vad sjutton ska jag göra? Jag kommer må illa om jag äter mer...
 
 
PS, har fortfarande frågestund, ställ frågor till mig!

Kommentarer
Postat av: Samuel Mattson

då förtjänar du kanske en eventuell magsjuka ;P
spara maten i kylen och ät lite senare och hoppas på det bästa. haha. du kan inte gå ett värre öde till mötes än laxen :P


(och nej. jag är inte vegan, och inte heller arg. det är fint att du tänker på att slänga så lite som möjligt, och äta mindre kött. du har sjukt vettiga åsikter och skriver en av de bästa bloggarna jag följer! fortsätt så :D )

Svar: Haha, sant ju. Laxen gick det värsta ödet till mötes oavsett om jag orkade äta upp den till sist eller åt den senare och hade blivit magsjuk. Med facit i hand så kan jag säga att jag lyckades äta upp den, utan någon magsjuka, yey!
Intersexorwhat

2013-08-18 @ 18:13:43
URL: http://samharam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0