2-årsjubileum

 
Nu är det exakt 2 år sedan jag skrev det allra första inlägget på den här bloggen.
 
Det tänkte jag fira genom att ställa två frågor till er:
Vem är du?
Vem är jag?
 
Berätta lite om dig själv, hur du hittade hit, varför du fortsätter att läsa bloggen och så vidare. Berätta också vem du tror att jag är, vart jag kommer ifrån, hur gammal jag är, vad mitt civilstånd är, vad min sysselsättning är, hur jag bor, var jag bor, vad jag har för kön, vad jag heter och så vidare. Du får vara hur exakt eller inexakt du vill, jag är mest nyfiken på vad för saker som framgår tydligt och vad som inte gör det. Ni som redan vet vem jag är (ja, jag har avslöjat för några), ni får inte svara, det är fusk ;)
 
Grattis bloggen!
 

Kommentarer
Postat av: auuus

Grattis!

Jag heter Rasmus och pluggar till lärare. Är feminist, vänster, politiskt intresserad och rätt nördig. Jag hittade hit genom att du kommenterade på min blogg, och då blev jag nyfiken. Jag fortsätter läsa för att jag tycker du skriver bra och vettigt, men jag är lite dålig på att kommentera tyvärr.

Jag har fått för mig att du bor i Uppsala och pluggar något naturvetenskapligt där. Har för mig att du nämnt det. Jag vet inte om du kommer därifrån eller inte.
Jag tror du är yngre än vad jag är, men inte särskilt mycket (jag är 87:a). Tippar på att du är född någon gång mellan 89 och 91. Det är bara en ren gissning.
Jag har också fått för mig att du nämnt att du har sambo. Jag är osäker på ifall det är att du bor ihop med någon eller om du är i en kärleksrelation tillsammans med någon du också bor ihop med, men jag har en känsla av det sistnämnda. Huruvida ni är monogama eller inte har jag inte den blekaste om.
Jag tror också att du identifierar dig som tjej. Det här medger jag villigt att det helt beror på stereotypa föreställningar av hur du skriver, värderingar, och så vidare, vilket gör att det definitivt inte är något jag utgår ifrån eller så, men eftersom du bad oss gissa så =)
Vad du heter har jag ingen som helst aning om, även om jag hade min lilla gissning som jag drog över twitter för ett tag sedan =p

2013-02-27 @ 12:16:10
URL: http://www.asortamission.blogg.se
Postat av: Alex

Jag heter någontingsomäretttjejnamn, men kommer att byta till Alex. Fyller 15 i år, går i en liten skitskola. Jag är normbrytande, feminist, oftast irriterad på världen och gillar att provocera.
Jag hittade hit genom att någon annan blogg länkade dig, tror jag, eller om jag googlade runt bara. Jag fortsätter läsa för att du skriver intressant, och jag gillar att du blandar i lite annat ibland; som "100 saker att göra med en gurka".

jag vet att du bor, eller iaf bodde i uppsala, har för mig att du pluggar. Jag tror att du är ung (20-25 kanske) med tanke på att du pluggar och att jag är så fördomsfull att jag inte kan tänka mig en 40åring intressera sig för detta som du gör.
Jag tänker mig dig som en maskulin person, men med tanke på vad du skriver om så känns det som att du kanske är en tjej. Där spelar iof mina fördomar in igen, så klart en kille också kan märka skillnader och orättvisor.
Det känns som om du har en partner, kanske en tjej… Eller jag vet inte.
Har för mig att du inte identifierar dig som trans i nuläget, men din läggning har jag ingen aning om. Du bor i en lägenhet, som är stilren men stökig. Inte mycket färger.
Jag tänker dig också som en person jag skulle kunna vara vän med, även om jag egentligen knappt vet något om dig. Lite skumt.
Förlåt för mitt babbel.

2013-02-27 @ 19:51:24
URL: http://varkeneller.blogg.se
Postat av: auuus

Oh, skriver också helt under på det som Alex sa. Du verkar som om du vore fett kul att hänga med ^^

2013-02-27 @ 22:30:07
URL: http://www.asortamission.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0