"Oralsexattack"

 
"35-årig man utsatt för oralsexattack på Sweden Rock Festival"
 
Asså va?
 
Oralsexattack...?
 
Jag dör lite just nu, av att jag försöker hålla mig för skratt.
 
Jag trodde det hette våldtäkt även när en man utsätts för det. Tydligen inte. För män kan ju inte våldtas, eller vad?
 
Jo, jag vet att de sedan har skrivit "våldtäkt" i själva artikeln. Men vad är grejen med rubriken? Spelar det verkligen så himla stor roll hur han våldtogs att det måste anges i rubriken? "Oralsexattack"... Har vi någonsin sett något liknande i en nyhet om en kvinna som har våldtagits? "Vaginalsexattack"? "Analsexattack"? "Penetralsexattack"? "Onanisexattack"?
 
Nej, jag tänkte väl det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0