Jag hade glömt hur mycket jag hatar TV-reklam

 
Efter att inte ha haft en TV på två år och gå till att flytta ihop med någon som har en TV och som dessutom tittade sporadiskt varje dag innan vi flyttade ihop. Det var först då jag insåg hur dålig all reklam är.
 
Att flytta hemifrån och äntligen slippa TV:n stå där i bakgrunden varje kväll. Att bara kunna välja själv när jag ville se något eftersom nästan allt fanns att nå via datorn, på Youtube, SVT Play och så vidare.
 
Även om jag störde mig på TV-reklamen innan så insåg jag inte riktigt hur mycket jag hatade den fören jag inte sett den på två år.
 
Nu står TV:n på ibland på kvällarna, aldrig i bakgrunden dock för det pallar jag inte och så stänger jag av den. Men den står på ibland även om jag inte tittar, och det är väldigt svårt att missa all jävla sinnesrubbade reklam. Stereotyper hit, normer dit. Sälj grej med tjej. Och så vidare.
 
Jag är ärligt talat jävligt trött på TV-reklam. Den är oftast värre än annan reklam.
 
Det jag inte förstår är varför ingen gör uppror mot reklamen. Om jag hade lite mer tid eller mindre att göra så hade jag lätt gjort det, nu får jag dock prioritera annat.
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Hur tänker du att en ska göra uppror mot reklamen? Alltså frågar inte för att vara dum utan för att jag är nyfiken och gärna skulle göra lite uppror mot normativ reklam =)

Svar: Vet inte riktigt, typ starta kvällar då reklam visas på stora skärmar för massa människor och sedan fråga folk vad de tycker är gemensamt eller konstigt eller jobbigt med reklamerna. Ingen aning egentligen hur ett reklamuppror skulle gå till, men det var den första tanken som slog mig, förutom att skriva artiklar eller göra namnlistor.
Intersexorwhat

2013-10-23 @ 14:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0