CMYK och pansexualitet


Surfade runt och plötsligt såg jag något som jag tyckte att jag kände igen:
Reklambild för InkClub
 
Varför kände jag igen det?
 
Jo:
Symbol och flagga för pansexualitet

Vad har dessa två bilder gemensamt? Jo, CMYK. Alltså Cyan, Magenta, Yellow (gul) och Key colour (svart). Fast utan det svarta i och för sig. Finns pansexualitetsflaggor med svart på, brukar vara ett svart P med ett streck över P:ets skaft och en pil neråt från P:ets skaft.
 
Kul att pansexualitetflaggan är CMYK-färgad. Undrar om det finns en tanke bakom, eftersom det går att blanda alla färger med CMYK-färgerna som grund. Pansexualitet handlar ju om att attraheras av alla typer av människor, oberoende av deras kön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0