Dokumentär om intersexualism

 
Hej!
 
Jag har inte skrivit så mycket på senaste tiden, men jag kommer att få mer tid till det i nästa vecka, förra veckan och denna vecka har hittills varit väldigt tuffa på jobbet, så minsta chans jag haft till fritid har jag lagt på att se på film eller att spela Minecraft för att rensa hjärnan från att tänka så mycket.
 
I alla fall, jag skulle vilja be er läsare om hjälp med en sak. Det är så att jag vill hitta en dokumentär om intersexualism. Och inte vilken dokumentär som helst om ämnet utan en väldigt specifik dokumentär som jag såg när jag gick i mellanstadiet (2001-2004), troligtvis såg jag den år 2001 eller 2002.
 
Dokumentären var på engelska, har för mig att den var britisk. De mötte minst fyra intersexuella personer i dokumentären, en hyfsat nyfödd som opererades för att bli mer lik en flicka, en tonåring/ungdom som passerade som kvinna och hade en pojkvän som hen precis berättat för om sin intersexualism, en vuxen person som passerade som kvinna och träningscyklade samt en vuxen person som passerade som kvinna och var rätt storvuxen. Jag har också för mig att tonåringen/ungdomen hade ett yngre syskon som också var intersexuell.
 
Jag har letat runt på nätet efter denna, men har inget minne av vad dokumentären hette eller vilken kanal jag såg den på. Lite som att leta efter en nål i en höstack.
 
Så, ni får jättegärna hjälpa mig att hitta denna!
 
Orsaken till att jag vill hitta den är för att det var mitt allra första möte med intersexualism och för att jag minns att det var en välgjord dokumentär (men jag kan minnas fel på den biten eftersom det ändå var över tio år sedan). Jag minns också att jag blev så arg på mamman till det nyfödda barnet, att mamman kunde gå med på den där operationen, jag tyckte det verkade idiotiskt eftersom det var helt kosmetiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0