Kompetens

 
Idag på jobbet var jag med om något ganska intressant.
 
Jag blev tvungen att påpeka för en grupp som har som arbete att arbeta med lika villkors-frågor att de hade glömt diskrimineringsgrunden "könsöverskridande identitet eller uttryck".
 
Visserligen tycker jag personligen att det finns bättre formuleringar av det som det är tänkt att diskrimineringsgrunden ska behandla, men jag tycker absolut inte att den får glömmas bort av en grupp som arbetar med lika villkors-frågor när de skriver om diskrimineringsgrunderna.
 
Att de sedan formulerat meningar i stil med "personer av båda könen ska vara representerade" kändes väl inte heller okej, men den debatten orkade jag inte ta där och då. Så det får bli nästa gång tror jag.
 
Men jag tycker absolut att vissa grupper borde utveckla sin kompetens lite med tanke på vad de jobbar med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0