Utmaning

 
"Nu utmanar jag dig som köper oekologisk mjölk och som köper en plast- eller pappkasse varje gång du handlar.

Jag utmanar dig att istället köpa ekologisk mjölk och skippa kassen, ta med en kasse hemifrån varje gång du handlar. Priset för denna förändring är ingenting, det kostar ungefär lika mycket med en plast- eller pappkasse som med att köpa ekologisk mjölk istället för oekologisk.

Om du tycker att fler i din omgivning ska utmanas så är det bara att försöka sprida den här posten genom att gilla eller dela den.
"
 
Den här texten har jag skrivit i en postmin facebooksida. Gå gärna in och gilla och/eller dela posten för att sprida min utmaning. För det är ju faktiskt inte svårare än så att välja en lite mer ekologisk matkasse.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0