Recension nummer 10: Fever-Trees Ginger Beer

 
Fever-Tree Premium Ginger Beer
 
Märke: Fever-Tree
Namn: Premium Ginger Beer
Märkningar: -
Köpt på: The English Shop, Uppsala
Innehåll: Kolsyrat källvatten, rörsocker, ingefära, naturlig arom, vinsyra, askorbinsyra.
Volym: 20 cl
 
Flaskan: Flaskan är i glas och en en etikett i silverfärg och ljust gröngrått. På etiketten är ett träd (märkets logotyp), texten på etiketten är i svart och mörkblått. Kapsylen är silverfärgad med deras logga (trädet) i mörkblått. Jag tycker att flaskan är liten och söt samt att den ser lyxig ut. Sambon tycker att det ser ut som en ciderflaska i miniformat.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att drycken är blek i färgen, den är grumlig och den bubblar en del. Sambon tycker också att den är blek och hen tycker också att den ser lemonadliknande ut i färgen.
 
Lukt: Jag tycker att den luktar ingefära och sött, den luktar alltså ungefär som inlagd ingefära. Sambon tycker att den har en stark ingefärslukt.
 
Smak: Jag tycker att den bränner bra och smakar mycket ingefära. Jag tycker också att den smakar lite gammalt, eftersmaken har en unken touch. Sambon tycker att den bränner jättebra. Hen tycker också att den är ganska söt men att det döljs i brännandet. Utöver det tycker hen att det är en inte så god smak, som är svår att sätta fingret på vad det smakar, precis när den hamnar i munnen.
 
Betyg: 3 från mig och 4 från sambon.
 
Denna flaska räckte till två sådana här glas
 
Se även Fever-Trees Ginger Ale
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0