Recension nummer 11: Apotekarnes Lemon Ginger

 
Apotekarnes Lemon Ginger
 
Märke: Apotekarnes
Namn: Lemon Ginger
Märkningar: -
Köpt på: Ica Maxi, Uppsala
Innehåll: Kolsyrat vatten, socker, citronjuice, apelsinjuice, ingefärskoncentrat, kaliumsorbat, askorbinsyra, stevioglykosider, naturlig arom, pektin, gummi arabicum, fruktkärnmjöl.
Volym: 50 cl
 
Flaskan: Flaskan är en genomskinlig PET-flaska med ljusgrön skylt och ljusgrön kork. Jag tycker att det är praktiskt med en återförslutningsbar flaska för den som vill ha med den. Jag tycker också att flaskan har fin etikett i fin grön färg. Sambon tycker att det är tråkigt med PET-flaska.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att drycken är ljust gul och nästan genomskinlig men i stort sett grumlig. Sambon tycker att drycken är vit och grumlig, kanske svagt grön.
 
Lukt: Båda jag och sambon tycker att den luktar citron. Sambon tycker även att den luktar sött.
 
Smak: Jag tycker att den smakar citron, syrligt och gott, den är läskande och söt, med lite för sliskig eftersmak. Jag känner dock ingen smak av ingefära alls. Sambon tycker att den smakar sött och lite citron. Hen tycker också att den smakar sötningsmedel och gillar inte bismaken som det ger.
 
Betyg: Som ingefärsdricka ger jag den betyget 1, som dryck i allmänhet får den dock betyget 4 av mig. Sambon ger den betyget 2.
 
Räckte till två glas i denna storlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0