Recension nummer 13: Whole Earth Ginger Drink

 
Whole Earth Lightly Sparkling Organic Ginger Drink
Märke: Whole Earth
Namn: Lightly Sparkling Organic Ginger Drink
Märkningar: EU-ekologisk, Soil Association Organic
Köpt på: Ica Supermarket, Uppsala
Innehåll: Kolsyrat vatten, ekologisk äppeljuice, ekologisk agavesirap, ekologisk druvjuice, ekologisk citronjuice, ekologiskt ingefärsextrakt, naturlig arom.
Volym: 330 ml
 
Burken: Burken är silverfärgad med tryck i ljusgrönt och brons. Jag tycker att burken är fin och har ett lite psykadeliskt utseende, samt att den känns 60- eller 70-tal.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att drycken har en klar gulbrun färg, den är rätt lik Trocadero, Champis eller Pommac i färgen men lite ljusare. Jag tycker den bubblar mycket. Sambon tycker att den genomsynlig och svagt gul samt att den ser lite trist ut.
 
Lukt: Jag tycker att den sticker i näsan ordentligt, av kolsyran. I övrigt tycker jag att den luktar sött med en ton av ingefära. Sambon tycker att den luktar surt, som lime eller citronskal.
 
Smak: Jag tycker att den smakar sött, lite bittert och bränner bra. Sambon tycker också att den bränner bra, men inte har så mycket smak av ingefära trots brännan. Jag tycker att den har en myso eftersmak som påminner om honung, vilket gör den lite sötsliskig. Sambon tycker att den smakar fruktigt. Jag tycker att den känns som en blandning av ginger ale och ginger beer, lite som en ginger ale som bränner bra. Jag tycker att den har mycket kolsyra.
 
Betyg: 3 av båda.
 
Denna burk innehåller dryck för två glas i denna storlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0