Recension nummer 4: Bos Ice Rooibos

 
Bos Ice Rooibos Lime & Ginger
 
Märke: Bos
Namn: Ice Rooibos Lime & Ginger
Märkningar: EU-ekologisk, Organic, Organic Rooibos
Köpt på: Ica Maxi, Växjö
Innehåll: Vatten, socker, citronkoncentrat, gotu kola (0,16%), maskros (0,16%), rooibosextrakt (0,11%), naturligt limesmakämne (0,05%), naturlig ingefärsarom (0,004%).
Volym: 1 liter
 
Tetran: Den är i en turkos tetra med röd text. Jag tycker att den ser ut som en förpackning för billigt vin och den har ett fint lejon på sig.
 
Dryckens utseende: Den är orange och jag tycker att den ser ut som multivitamindryck eller tunn morotsjuice. Sambon tycker att den är morotsfärgad.
 
Lukt: Jag tycker att den luktar köpe-iste, av typen citron eller persika. Sambon tycker att den luktar som iste eller lemonad.
 
Smak: Jag tycker att den smakar som iste och är god. Jag tycker inte att den smakar någon ingefära, den smakar som citron- eller persikoiste. Sambon tycker att den är tunn i smaken och svagt söt. Hen tycker också att den är ganska god och läskande, den passar att dricka en varm sommardag. Men hen undrar var ingefäran är...
 
Betyg: Som ingefärsdryck får den 1 (av båda). Som dryck i allmänhet får den 4 av mig och 3 av min sambo.
 
Nom! Men var är ingefäran?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0