Recension nummer 1: Luscombe Hot Ginger Beer

 
Luscombe Hot Ginger Beer
 
Märke: Luscombe
Namn: Hot Ginger Beer
Märkningar: EU-ekologisk, Soil Association Organic
Köpt på: The English Shop, Uppsala
Innehåll: Källvatten, ekologiskt rörsocker, ekologisk ingefärsrot (3%), ekologisk siciliansk citronjuice (3%), bryggerijäst, ekologisk citronolja, kolsyra.
Volym: 32 cl
 
Flaskan: Gjord i brunt glas med vit etikett, ett rött streck över etiketten och svart text. Jag tycker att flaskan ser lite tråkig ut, den ser väldigt mycket ut som en ölflaska, den vita etiketten med rött streck ger mig associationer till Englands flagga, en väldigt basic flaska. Sambon tycker att flaskan ser ut som en ölflaska och ser engelsk ut, hen tycker också att den är väldigt brun vilket gör att den ser standard ut, men sticker ändå ut för att vara ginger-drycks-flaska.
 
Dryckens utseende: Drycken är ljusgul. Jag tyckte att det bubblade mycket när den hälldes upp, men skummet försvann snabbt, saknar att det inte är några bitar av ingefära i den då den ser ut som en sådan sort som borde ha det. Sambon tyckte att den såg ut som de flesta andra ginger-drycker, grumlig och blek.
 
Lukt: Jag tyckte att den inte luktade så starkt, den luktade ingefära och lite sött. Sambon tyckte att den luktade ingefära och ingen direkt speciell lukt.
 
Smak: Jag tyckte att den inte hade så stark smak som jag förväntade mig (den hette ju "hot"), lite sur och bitter i smaken, inte jättesöt smak. Jag tyckte också att den brännde lite i halsen, men det var inte så mycket kolsyra vilket jag tror gjorde att det inte brändes förrän den kom ner i halsen. Jag tyckte den hade lite ölig smak, som att den är jäst på ett mer öl-sätt än ett ginger beer-sätt. Sambon tyckte att den smakade lite surt och bittert, den hade brist på sötma och kändes lite tunn i smaken samt att den hade en lite metallisk smak.. Hen tyckte också att eftersmaken brände bra.
 
Betyg: 2 (från båda)
 
Två sådana här stora glas räckte det till. Tyvärr tänkte jag inte på att ta heltransparenta glas,
men jag ska tänka på det till nästa gång så att ni ser dryckens färg bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0