Recension nummer 2: Schweppes Ginger Ale

 
Schweppes The Original Ginger Ale
 
Märke: Schweppes
Namn: The Original Ginger Ale
Märkningar: -
Köpt på: Ica-butik i Uppsala (går att hitta i vilken matbutik som helst, detta är nog den mest kända ginger alen i Sverige)
Innehåll: Kolsyrat vatten, socker, citronsyra, natriumcitrat, naturlig ingefärsarom, andra naturliga aromämnen, sockerkulör E150d.
Volym: 50 cl, finns även i plastflaska på 1,5 liter
 
Flaskan: Plastflaska med grön etikett och gul kork. Flaskan går att återförsluta. Jag tycker att det ser ut som en vanlig plastflaska med en väldigt gul kork. Jag tycker att etiketten är rätt fin. Den verkar enkelt att ta med sig eftersom den är i plast och återförslutningsbar. Sambon tycker att det är en tråkig vanlig PET-flaska.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att den ser ut som Trocadero eller Champis, typ bärnstensfärgad. Jag tycker också att den ser ut att ha mycket kolsyra, det pyser upp kolsyra från botten. Sambon tycker att den ser rätt transparent ut, alltså inte grumlig. Hen tycker att den ser ut som Trocadero.
 
Lukt: Jag tycker att den luktar sött och lukten påminner om Trocadero eller Champis. Sambon tycker att den har en svagt söt lukt.
 
Smak: Jag tyckte att den smakade rätt likt Trocadero eller Champis. Jag tycker att den smakar sött och smakar väldigt mycket som läsk. Går knappt att avgöra någon ingefärssmak och eftersmaken är väldigt söt. Sambon tycker att den smakar läsk och är väldigt söt samt att den påminner lite om Trocadero. Hen tycker att den inte smakar någon ingefära och att den inte har någon brännande smak.
 
Betyg:
 Jag: 4 om du är ute efter läsk, 3 om du är ute efter ginger ale och 2 om du är ute efter ginger beer.
 Sambon: 1 "Den borde inte ens ligga på skalan, är som att jämföra äpplen med päron, det här är inte en ingefärsdryck."
 
Den mest kända ginger alen i Sverige. Räckte till två sådana här glas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0