"Homosexualitet är onaturligt"

 
För några dagar sedan skrev jag "Att kalla homosexualitet för onaturligt är lika fel som att kalla heterosexualitet för onaturligt" och nu har jag hittat en artikel på Expressen där Willy Christiansson (SD) säger att homosexualitet är onaturligt.
 
Alltså, visst att det kan säkert verka onaturligt för en heterosexuell cisperson vars enda anledning till att ha sex är för att skaffa barn, men i övrigt har jag lite svårt att förstå hur folk kan få det till "onaturligt".
 
Ordet "naturligt" syftar, enligt min mening, på något som sker i naturen hos flera arter. Så, vi har bonobos, delfiner, svanar och så en massa andra arter där homosexualitet har observetats. När dessa djur bor i naturen så skaffar de en eller flera partners av olika kön, där könet inte verkar ha någon större koppling till individens eget kön. Förutom det faktum att det hos många arter är lite vanligare med heterosexuella förhållanden, men homosexualitet har obesrverats hos över 200 olika arter av djur.
 
Om vi återgår till artikeln i Expressen så ska det ha börjat med att Christiansson upprört sig över en situation där det gällde homosexualitet. Nämligen att en elev i högstadieåldern blivit underkänd i ett biologiprov för att hen skrev att homosexualitet var onaturligt. Jag förstår inte vad det finns att bli så upprörd över, för eleven som skrev det i biologiprovet fick inte underkänt på grund av att hen ser ner på homosexuella, däremot fick hen underkänt för det faktum att hen skrev att det var onaturligt. Homosexualitet är uppenbarligen inte onaturligt, det förekommer hos massor av arter i naturen. Att påstå i ett biologiprov att något sådant skulle vara onaturligt innebär att du har missförstått en större del av biologin och borde därmed inte ha godkänt. Kanske kan tyckas att jag är sträng, men då ska jag säga er att en person som skriver i ett biologiprov att bakterier inte är levande organismer får också underkänt (been there, done that, för sådär 4-5 år sedan). Jag menar, har du inte förståt en av de mer grundläggande sakerna i biologin ska du inte få godkänt i ett biologiprov.
 
Sen det här Christiansson ska ha sagt om att homosexuella har avloppssex. Skulle bara vilja säga två saker om det. För det första så kommer jag att tänka på det här med osynliga flator. För det andra så finns det mer än ett sätt att ha sex på och om det inte passar Christiansson att ha "avloppssex" så ska jag berätta en väldigt trevlig sak för honom nu: Du slipper! Bra va? Ingen kan bestämma hur du ska ha sex. Gå nu inte iväg och ha analsex med dig fru/fästmö/flickvän/whatever bara, för det är också "avloppssex" trots att hon har fitta vettu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0