Apor! Och att prata om vad som är "naturligt"

 
Först vill jag att ni läser detta inlägg som jag skrev för nästan ett år sedan. Sedan vill jag att ni läser det här inlägget som Zäta skrev här om dagen.
 
Sen vill jag bara säga att det här med "naturligt" är väldigt problematiskt, eftersom allt är lika naturligt och djur skiljer sig helt enkelt åt. Något som är "normalt" för en art kan vara helt "onormalt" för en annan art och vi människor kan inte riktigt jämföra oss med endast de djur som vi vill jämföra oss med.
 
Egentligen hade jag tänkt skriva mer om det här med "naturligt", men jag orkar inte, så jag tar det någon annan gång.
 
Vet ni förresten varför apor aldrig bär rosa klänning? Ja, det är så klart inte naturligt för dem att bära det. Men är det då naturligt för människor att bära rosa klänning? De som brukar snacka om naturligt brukar vara samma personer som snackar om att det där om att tjejer gillar rosa sitter i generna. Motsägelsefullt? Ja, det tycker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0