Vecka 41

Jag bestämde mig för att inspireras av vecka 6. Har bara varit in där någon gång, men insåg att det är nog dags även för mig att inspireras. Vecka 6 lägger ut något att inspireras till varje vecka, det handlar alltid om sex och sedan något mer. Denna vecka är det Sex och Musik som gäller. Nu kör vi!

Jag älskar musik, det gör jag verkligen. Ni som följer min blogg har flertalet gånger sett mig skriva inlägg till musik, många av gångerna har det även varit Emilie Autumn.

Emilie Atumn är en av mina största förebilder när det gäller musik. Hon är en väldigt musikalisk kvinna som jag gärna skulle vilja komma i samma musikaliska nivå som. Jag spelar piano, jag vill lära mig att spela fiol och älskar elgitarr, ja, jag tycker faktiskt att många instrument är näst intill sexiga. Tänk er själva en ståtlig man med charmanta ben stå i folkdräkt och spela den fångande Dominant på violin. Eller en kvinna i frack sittandes vid en stor flygel, hänförandes med the Heart asks for pleasure first. Å! jag tror faktiskt att jag skulle kunna gå igång på något sådant, så länge personerna i fråga passar min smak förstås.

Musik är så mycket mer än bara fragment av ljud som har kopplats ihop, även om den mesta musiken som når oss är sådan. Riktigt bra musik kan vara som att älska långsamt.

Tyvärr så kan en del missförstå kopplingen mellan musik och kärlek. Jag känner mig just nu väldigt monogam och har en partner som jag inte försöker gömma eller dölja på något vis. Trots detta så fick jag ett (enligt mig) irriterande förslag av en person i förra veckan, en person som det enda jag har gemensamt med är musiksmaken. Hen frågade mig nästan rakt ut om jag ville ligga med henen (Funderingar över detta ord? Se här). För det första är jag absolut inte intresserad eller attraherad av den här personen och för det andra... (tar ett djupt andetag)... Bara för att du har bra musiksmak vill jag inte ligga med dig! Hur kan en person ens dra den slutsatsen? (För det var precis vad hen gjorde, hen förklarade det till och med för mig att det var därför hen gillade mig).

Att ha sex eller älska till musik kan ibland vara fantastiskt, ibland funkar det inte alls. Det som är viktigt för mig i en sådan situation är att musiken är sådan att jag har hört den många gånger förr. Annars kan jag distraheras av den för att jag blir nyfiken på den. Fett distraherande att börja lyssna på musiken när en kåt människa ligger bredvid/på/under dig! Trots att det inte är det viktigaste just då så går hörseln ofta före många andra känslor, tror jag. Kanske en kvarleva från den tiden då människan alltid var tvungen att vara på sin vakt för farliga djur, vad vet jag.

En annan sak som jag tycker folk ska ha klart för sig är att sexig musik inte behöver innehålla sex. För mig är sång ofta oviktigt, jag lyssnar mycket på själva musiken. Fast det beror ju på vad det är för musik, jag lyssnar såklart både på sången och musiken i en låt. Det betyder inte att sång inte räknas som musik, jag tycker verkligen att rösten är ett instrument, så länge den används på rätt sätt. Ungefär som att säckpipan är ett instrument om den används på rätt sätt (vilket den ofta gör, men det förstår inte folk, tyvärr).

Nu låter det kanske som att jag tycker att folk som inte tycker som jag tycker fel, vilket jag iofs gör i vissa fall, även när det gäller musik. Det går inte att tycka och tänka fel egentligen, men alla tycker och tänker inte likadant. Alltså finns det ett sätt som är rätt för mig att tycka och tänka på, medan ett annat sätt är rätt för dig. Därför har jag svårt för andras musiksmak. Därför kan musik, för mig, vara sexig utan att innehålla sex eller ens innehålla sång. Jag tycker att Emilie Autumn har skrivit många sexiga och upphetsande låtar, men de innehåller inte sex. Jag tycker att the Poodles har skrivit sexiga låtar, många av dem innehåller sex och/eller kärlek. Jag tycker att många popartister idag skriver totalt osexiga låtar, men de innehåller sex. Förstår du?

Sen kan musik även väcka känslor. Låten du lyssnade på när du för första gången satt i en soffa helt ensam med den du hade förälskelse i, den låten kommer påminna dig om den stunden varje gång du hör låten. Alltså tror jag att det i det stora hela är bra att ha sex/älska till musik, då kommer just den gången uppväckas i minnet var gång du hör den låten. I alla fall om du har lika bra minne som jag har.

Jag skulle kunna prata på hur länge som helst om detta, dessutom ännu mer osammanhängande än jag hittills gjort. Så det är nog bäst att jag avslutar här.

Jag har bara en sak till som jag vill säga: Detta är en sexig sång. Lyssna på musiken, sången är bara där som hjälp för att förstå musiken.

Kommentarer
Postat av: nattus

word på det där med säckpipan!!!!!



PS. Rubbad person DS.

2011-10-18 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0